- 70% dintre investitorii BVB tranzacționează lunar sau mai des
- 60% investesc într-o companie pentru o perioadă mai mică de un an de zile
- diferențe între generații: 70% dintre respondenții sub 35 de ani au început să investească în ultimii trei ani; 50% dinte respondentii de peste 45 de ani sunt investitori activi de peste 10 ani.
MIA Marketing are plăcerea să vă prezinte rezultateleprimului studiu dedicat pieței de capital și comportamentului investitorilor de retail din România. Împreună cu partenerii nostri de la Cornerstone Communications, firmă de consultanță specializată în relația cu investitorii și piața de capital, ne-am propus sa creem un barometru anual al pietei de capital din România.
„Acest prim studiu dedicat pieței de capital și investitorilor de retail oferă multiple teme de gândire tuturor participanților de pe piața locală de capital – începând de la investitori, până la antreprenori și directori, precum și instituții locale”, a mentionat Cristian Ștefănescu, Partener și Director de Cercetare în cadrul MIA Marketing.
„Pentru a dezvolta piața, trebuie să înțelegem cu toții care sunt motivele pentru care oamenii investesc dar și emitenții trebuie să fie conștienți la ce sunt atenți investitorii pentru a răspunde mai bine nevoilor lor.” a declarat Zuzanna Kurek, fondator și CEO al Cornerstone Communications.
Cercetarea a fost efectuată în perioada decembrie 2021 – ianuarie 2022 pe un eșantion de 177 de persoane, investitori de retail cu expunere în companii listate la BVB, având bani plasați în acțiuni ale companiilor listate la BVB la momentul desfășurării cercetării.
Alte detalii privind rezultatele obținute în prima parte a studiului sunt disponibile aici: